تبلیغات
♣♣♣ سوادآموزان گرامی:خداراشکرمی کنیم که شماباخواندن ونوشتن و روخوانی قرآن کریم آشناشدید.ازحضورشمادربرنامه ی سوادآموزی تشکّرمی کنیم وامیدواریم که این حضور ادامه داشته باشد وسوادآموزی را ادامه دهیم تابه طورکامل بتوانیم بخوانیم،بنویسیم وقرآن رابه عنوان یک مسلمان روان بخوانیم ♣♣♣ گسترش فرهنگ سوادآموزی - تربیت شهروند جهانی:
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تربیت شهروند جهانی هدف اصلی در تمام برنامه‌های نظام‌ آموزشی است.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان نهضت سوادآموزی، علی باقرزاده در کارگاه آموزشی با حضور معاونان اداره کل، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، روسای ادارات و کارشناس مسئولان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر صحبت از هزینه بیت‌المال شود،آموزش و پرورش مهمترین مکان است.

وی با بیان اینکه دومین موضوع در آموزش و پرورش تجارب مفیدی است که در این ارگان به وجود می‌آید، تصریح کرد: نظام در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه در آیات و روایات فراوانی بر آموزش تاکید شده است، یادآور شد: در قرآن کریم 275 بار واژه نوشتن یا مربوط به آن و 245 بار واژه دانستن تکرار شده است.

باقرزاده با بیان اینکه نخستین آیه‌ای که بر پیامبراکرم(ص) نازل شد مربوط به خواندن بوده است، ادامه داد: قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبراکرم(ص) جامع‌ترین دستور زندگی است که به صورت نوشته آمده است.

وی با بیان اینکه آموزش در یادگیری اصلی‌ترین بستر شکوفایی استعدادهای انسانی است، گفت: خداوند نشانه خودش را در بعثت انسان‌هایی از جنس خودمان اعلام کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربه بشریت افزود: طبق این تجربیات، توسعه یعنی آموزش و آموزش یعنی توسعه و هرجا توسعه نیست آموزش ضعیف است و هرجا آموزش نیست توسعه اتفاق نمی‌افتد.

باقرزاده آموزش و پرورش را به عنوان بخش اصلی نظام و اولویت اصلی هر کشور دانست و  اضافه کرد: در 42 کشور آفریقایی که 15 درصد از جمعیت دانش‌آموزی را دارند 2.4 درصد از منابع آموزشی سهم دارند و کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی با 20 درصد جمعیت دانش‌آموزی بیش از 50 درصد منابع آموزشی را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه سه هدف اصلی در تمام برنامه‌های نظام‌های آموزشی مشترک است، تصریح کرد: این اهداف شامل تضمین دسترسی همه به آموزش، تضمین کیفیت آموزشی و تربیت شهروند جهانی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه در میان افرادی که  به نظام آموزشی دسترسی ندارند پدیده سوادآموزی به وجود می آید، یادآور شد: علت ایجاد پدیده سوادآموزی عدم دسترسی آحاد جامعه به مدرسه است.

باقرزاده با بیان اینکه در دوره ابتدایی در هر جایی که یک مجموعه زندگی می‌کنند در کشور مدرسه داریم، ادامه داد: بیشتر در حاشیه شهرهاست که دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند.

وی با بیان اینکه امروز سواد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: سواد بهداشتی بزرگترین سرمایه هر کشور است و داشتن انسان‌های سالم برای یک کشور امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه کشور ما در تلاش است تا آموزش رسمی را ایجاد کند، افزود: مشکل ما در سوادآموزی این است که می‌خواهیم سوادآموزی را با مولفه مدرسه دنبال کنیم.

باقرزاده با بیان اینکه 85.6 درصد از مردم کشور ما باسواد هستند، اضافه کرد: سن شمارش افراد بی‌سواد در کشور ما از 10 سال به بالا و در کشورهای دیگر 15 سال به بالا است.



تاریخ : 1393/09/26 | 08:15 ق.ظ | نویسنده : حسن رضا ترابی | نظرات

امام خمینی


گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی