تبلیغات
♣♣♣ سوادآموزان گرامی:خداراشکرمی کنیم که شماباخواندن ونوشتن و روخوانی قرآن کریم آشناشدید.ازحضورشمادربرنامه ی سوادآموزی تشکّرمی کنیم وامیدواریم که این حضور ادامه داشته باشد وسوادآموزی را ادامه دهیم تابه طورکامل بتوانیم بخوانیم،بنویسیم وقرآن رابه عنوان یک مسلمان روان بخوانیم ♣♣♣ گسترش فرهنگ سوادآموزی - شیوه های نوین جذب بیسوادان:

ضرورت اجرای طرح :

دریك كلام برنامه های سوادآموزی نمی تواند بدون هماهنگی و تلفیق با برنامه های دیگر دستگاههای فعال در امر توسعه كشور باشد. نهضت سوادآموزی باید اجزای منفك شده ناشی از تخصص را در یك كل با معنا تركیب كنند به گونه ای كه سواد آموزی هدفهای دیگر بخشها را تقویت كند و دیگر بخشها نیز اهداف سوادآموزی را تحت پوشش قرار دهند.

ایده های پیشنهادی :

هم اكنون كه برداشت نقدی از حساب توسط كارتهای اعتباری مطرح است، سازمانهای مربوطه تلاش مظاعفی در انتقال پیام ها به صورت مكتوب و مهارت آموزی استفاده بهینه از این طرح می توانند داشته باشند تا ضمن نایل شدن به اهداف خود عوامل محیطی سوق دهنده به سوادآموزی را تقویت كنند.

در این رابطه می توان به كاربردی كردن سوادآموزی اشاره كرد. تهیه جزوات و كتابچه های كار سواد آموزی كه در آن به نیازهای فراگیران اشاره شده است مانند مهارت در معرفی خود و افراد خانواده اش در چند سطر كوتاه آدرس نویسی پر كردن كار برگهای مربوط به سازمان ها و نهادهایی كه مستقیماً با ایشان در ارتباط است و همین طور احكام و مسائل دینی كه همواره سوادآموز به یادگیری آن به صورت كاربردی و عملیاتی مشتاق است می تواند در این زمینه بسیار كار ساز باشد .

تولید كتابچه های كمكی و عوامل شوق آفرین و محرك كه علاوه بر آن كه باعث تثبیت سواد می شود سوادآموز را در راستای نیل به رسیدن نیازها و خواسته های واقعی خود هدایت می سازد.

- همچنین دراین زمینه از عامل تبلیغات به عنوان عنصر محرك و شوق آور عصر حاضر می توان نام برد.

برهمین اساس تولید پویا نمایی هایی كه در راستای سوادآموزی به تبلیغ ناكارآمدی ها ،ضعف ها،خسارت ها، تحقیرهاو همچنین ایجاد موجبات سرخوردگی افراد بی سواد را در جامعه فراهم می سازد اشاره كرد.

پویا نمایی هایی كه به راحتی و بدون اشاره و تبلیغ مستقیم می تواند بی سوادان را به كلاس های سوادآموزی راغب سازد واز تبعات بی سوادی برحذر و مخوف دارد.

 فراخوان فیلم های كوتاه سوادآموزی:

یكی دیگر از مواردی است كه می تواند به عنوان فعال كننده ی فعالیت های تبلیغی سوادآموزی قرار بگیرد،فیلم هایی است كه حاوی تبعات واقعی بی سوادی در جامعه امروزی باشد و این طرح علاوه بر آن كه هزینه بالایی ندارد آموزشیاران و فراگیران را به دید دقیق تر واقعیات سوادآموئزی جلب می كند كه در این راستا چنانكه گفته شد پشتیبانی و حمایت كلیه ی مسئولان فرهنگی در پخش و تبلیغ توسط نمایشگاه ها و یا ایجاد چادرهای سوادآموزی در كلیه ی مناطق وبه تناوب و سپس انعكاس آن در جراید و رسانه ها می تواند صورت گیرد و علاوه بر آن كه اهداف همه ی سازمان های فرهنگی را برآورده می سازد می تواند به عنوان یك عنصر تبلیغاتی موفق به راحتی عملیاتی باشد و ضمن این كه فرمایش رهبری را كه سوادآموزی یك جریان مهم فرهنگی است تحقق بخشد.


 سوادآموزی با تلفن همراه :

- در همین راستا می توان به همكاری با مخابرات جهت ارسال پیامك های تبلیغی برگزیده وارسال به صورت تصادفی یا غیر تصادفی به تعدادی از شماره های مشتركین همراه با ارسال ادارات سوادآموزی و یا سایت نهضت، به آشنایی مردم با این سازمان و تبلیغ فعالیت ها اقدام شود .

- الزام مدارس به رویت كارنامه والدین در هنگام ثبت نام دانش آموزان توسط مسئولان ذیربط ودعوت از اولیای بی سواد برای حضور در كلاس های سوادآموزی .



تاریخ : 1393/08/27 | 09:53 ق.ظ | نویسنده : حسن رضا ترابی | نظرات

امام خمینی


گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی

گسترش فرهنگ سوادآموزی